24. Ćwiczenia. 25. Końcówki 1. 26. Końcówki 2.
Końcówki 1. Przyciski kierują do poszczególnych zestawów zadań i ćwiczeń:
Końcówki 1. Zadania i ćwiczenia dotyczące gry w końcówkach, szczególnie w końcówkach pionkowych.
1. Końcówki. Gra z komputerem.
Ćwiczenia – gra z komputerem różnych pozycji końcówkowych.
2. Końcówki pionkowe – do 6 bierek. Gra z komputerem.
Ćwiczenia – gra z komputerem różnych końcówek pionowych z udziałem od 2 do 4 pionków.
3. Plan główny – 1.
Ćwiczenia i zadania dotyczące pozycji M. Euwe przedstawiającej plan główny końcówek.
4. Plan główny – 2.
Ćwiczenia i zadania dotyczące innych pozycji przedstawiających plan główny końcówek.
5. Przełom.
Zadania i ćwiczenia na temat przełomu pionkowego.
6. Samotny pionek. Gra z komputerem.
Ćwiczenia – gra z komputerem pozycji z samotnym pionkiem. Te wstępne ćwiczenia mają pokazać zasadność dogłębnego zapoznania się z teorią Dawida Przepiórki, która całościowo opisuje końcówkę z samotnym pionkiem.
7. K+p / K – część 1.
Zadania z samotnym pionkiem. Dotyczą 4 pierwszych punktów unowocześnionej teorii Dawida Przepiórki.
8. K+p / K – ciąg dalszy.
Zadania z samotnym pionkiem. Dotyczą 4 ostatnich punktów unowocześnionej teorii Dawida Przepiórki.
9. Para pionkowa. Gra z komputerem.
Ćwiczenia – gra z komputerem pozycji z parą pionkową. Te wstępne ćwiczenia mają przybliżyć problemy występujące w walce w takich sytuacjach przed poznaniem teoretycznych zagadnień dotyczących pary pionkowej.
10. Para pionkowa. Pola krytyczne.
Zadania i ćwiczenia dotyczące zagadnienia pól krytycznych pary pionkowej.
11. Para pionkowa. Wzajemny zugzwang.
Zadania dotyczące zagadnienia pozycji wzajemnego zugzwangu w obecności pary pionkowej.
12. Kwadrat pionka.
Zadania i ćwiczenia dotyczące kwadratu pionka.
13. Kwadrat 2 pionków.
Zadania i ćwiczenia dotyczące wspólnego kwadratu dwóch pionków. Gdy wspólny kwadrat ma w zasięgu linię przemiany, to takie pionki w walce z królem przeciwnika samodzielnie zapewniają osiągnięcie skutecznej promocji bez pomocy własnego króla.
14. Różne końcówki – zadania.
Zadania na podstawie różnych końcówek.
15. Zakończenia zadań.
Ćwiczenia – gra z komputerem różnych pozycji końcówkowych, ale te pozycje pochodzą z zakończeń zadań z poprzedniego zestawu „Różne końcówki – zadania” oraz z różnych zestawów zadań z taktyki.