Zadania i ćwiczenia interaktywne dotyczące gry w końcówkach, szczególnie w końcówkach pionkowych.
1. Końcówki. Gra z komputerem.
Ćwiczenia interaktywne – gra z komputerem różnych pozycji końcówkowych.
2. Końcówki pionkowe – do 6 bierek. Gra z komputerem.
Ćwiczenia interaktywne – gra z komputerem różnych końcówek pionowych z udziałem od 2 do 4 pionków.
3. Plan główny – 1.
Ćwiczenia i zadania interaktywne dotyczące pozycji M. Euwe przedstawiającej plan główny końcówek.
4. Plan główny – 2.
Ćwiczenia i zadania interaktywne dotyczące innych pozycji przedstawiających plan główny końcówek.
5. Przełom.
Zadania i ćwiczenia interaktywne na temat przełomu pionkowego.
6. Samotny pionek. Gra z komputerem.
Ćwiczenia interaktywne – gra z komputerem pozycji z samotnym pionkiem. Te wstępne ćwiczenia mają pokazać zasadność dogłębnego zapoznania się z teorią Dawida Przepiórki, która całościowo opisuje końcówkę z samotnym pionkiem.
7. K+p / K – część 1.
Zadania interaktywne z samotnym pionkiem. Dotyczą 4 pierwszych punktów unowocześnionej teorii Dawida Przepiórki.
8. K+p / K – ciąg dalszy.
Zadania interaktywne z samotnym pionkiem. Dotyczą 4 ostatnich punktów unowocześnionej teorii Dawida Przepiórki.
9. Para pionkowa. Gra z komputerem.
Ćwiczenia interaktywne – gra z komputerem pozycji z parą pionkową. Te wstępne ćwiczenia mają przybliżyć problemy występujące w walce w takich sytuacjach przed poznaniem teoretycznych zagadnień dotyczących pary pionkowej.
10. Para pionkowa. Pola krytyczne.
Zadania i ćwiczenia interaktywne dotyczące zagadnienia pól krytycznych pary pionkowej.
11. Para pionkowa. Wzajemny zugzwang.
Zadania interaktywne dotyczące zagadnienia pozycji wzajemnego zugzwangu w obecności pary pionkowej.
12. Kwadrat pionka.
Zadania i ćwiczenia interaktywne dotyczące kwadratu pionka.
Ten zestaw zadań obecnie jest w trakcie rozbudowy od 6.11.2022 i nie jest pobierany z treści Interaktywnego Podręcznika Szachowego.