23. Reguły specjalne. 24. Ćwiczenia. 25. Końcówki 1.
Ćwiczenia. Przyciski kierują do poszczególnych zestawów ćwiczeń:
Ćwiczenia. Należy pokonać komputer wykorzystując posiadaną przewagę materialną, bądź pozycyjną lub w grze z mniejszą ilością bierek, a czasem nawet bez króli.
1. Zamatuj króla w 50 ruchach.
Ćwiczenia interaktywne utrwalające umiejętność matowania samotnego króla minimalną ilością figur (H, W, 2G, G+S), co pozwala na zastosowanie najwyżej 50 posunięć.
2. Granie mniejszą ilością bierek.
Ćwiczenia interaktywne prezentujące uproszczoną grę w szachy, gdy na szachownicy w pozycji wyjściowej brakuje jednakowej ilości figur, a nawet brakuje króli. Szczególnie istotne są tu ćwiczenia pozwalające na grę samymi pionkami, czyli gra w 8 pionków lub inaczej wybijanka.
3. Realizacja przewagi.
3.1 Gra na fory. Wykorzystaj przewagę w grze z komputerem!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie przewagi materialnej na starcie partii, w pozycji wyjściowej, czyli gra na fory (przeciwnik gra w pozycji startowej bez jednej bierki lub bez wielu bierek).
3.2 Realizacja przewagi materialnej w końcówce. Wygraj z komputerem!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie w końcówce przewagi materialnej.
3.3 Realizacja przewagi pozycyjnej w końcówce. Wygraj z komputerem!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie w końcówce przewagi pozycyjnej.
4. Wyszachowanie wieży.
Zadanie i ćwiczenia interaktywne ułatwiające proces nauki manewrowania hetmanem, którego celem jest doprowadzenie do zdobycia oddalonej wieży za pomocą podwójnego uderzenia.
5. Bez zbędnych bierek.
Graj z komputerem bez zbędnych bierek! Ćwiczenia interaktywne, które działają aktywnie nawet w pozycjach pozbawionych króli. Takie pozycje są normalnie nielegalne, ale silnik szachowy obsługujący interfejs Kursu Interaktywnego SzachyDzieciom.pl potrafi skutecznie działać nawet w takich sytuacjach. Pozwala to na prezentowanie ćwiczeń, w których zbędne bierki są usunięte i dotyczy to również króli. Takie uproszczenie pozwala przećwiczyć różne pouczające manewry szachowych bierek w czystej formie i daje to bardzo pozytywne efekty w procesie szachowego treningu.
6. Realizacja przewagi materialnej w grze środkowej. Wygraj z komputerem!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie przewagi materialnej w grze środkowej. W ćwiczeniach należy wygrać z komputerem, czyli z szachowym silnikiem.
7. Realizacja przewagi pozycyjnej w grze środkowej. Daj mata!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie przewagi pozycyjnej w grze środkowej. W ćwiczeniach należy wygrać z komputerem dając mata w określonej ilości posunięć, czyli osiągnąć wygraną w walce z komputerem mając ograniczoną ilość posunięć na danie mata. Prawie wszystkie ćwiczenia tego zestawu są wyjątkowo trudne.
8. Realizacja przewagi pozycyjnej białymi w grze środkowej. Wygraj z komputerem!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie przewagi pozycyjnej w grze środkowej. W ćwiczeniach należy wygrać białymi z komputerem, czyli z szachowym silnikiem. Prawie wszystkie ćwiczenia tego zestawu są wyjątkowo trudne.
9. Realizacja przewagi pozycyjnej czarnymi w grze środkowej. Wygraj z komputerem!
Ćwiczenia doskonalące wykorzystywanie przewagi pozycyjnej w grze środkowej. W ćwiczeniach należy wygrać czarnymi z komputerem, czyli z szachowym silnikiem. Prawie wszystkie ćwiczenia tego zestawu są wyjątkowo trudne.