12.     Taktyka.     Podwójne uderzenie – najważniejszy środek taktyczny.

Zadania interaktywne. Należy zgadywać kolejne najlepsze posunięcia wykorzystując w kluczowych momentach różne rodzaje podwójnego uderzenia.

 

1.          Podwójne uderzenie.     Wstęp.    Końcówki. 
Zadania interaktywne prezentujące zastosowanie podwójnego uderzenia i zaciągnięcia pod podwójne uderzenie oraz ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności.

2.          Podwójne uderzenie.     Polowanie na kotleta.    Końcówki. 
Seria interaktywnych zadań, w których trzeba hetmanem zdobyć wieżę poprzez wykonanie podwójnego uderzenia na króla i wieżę.

3.          Podwójne uderzenie.    Taktyka. 
Zbiór zadań interaktywnych, w których w przeprowadzanych działaniach taktycznych kluczową rolę pełni podwójne uderzenie.

4.          Zaciągnięcie pod podwójne uderzenie.    Taktyka. 
Zbiór zadań interaktywnych, w których należy wykonać zaciągnięcie pod podwójne uderzenie.

5.          Wiązanie.    Taktyka. 
Kolekcja interaktywnych zadań prezentujących wykorzystanie za pomocą wiązania ustawienie bierek przeciwnika w jednej linii.

6.          Szpila.    Taktyka. 
Zadania interaktywne, w których za pomocą szpili należy wykorzystać motyw geometrycznego ustawienia w jednej linii cennych bierek przeciwnika.

7.     Odgonienie obrońcy.
Zbiór zadań interaktywnych prezentujących skuteczny atak na figurę przeciwnika, która broni swoją figurę stojącą pod atakiem naszych figur i musi przestać jej bronić.