17.     Taktyka 1.     #     Różne działania taktyczne – mat w określonej ilości ruchów.

16.     # utworzone.     wróć     17.     Taktyka 1 #.     dalej     18.     Taktyka 2.

Taktyka 1 – X.     Przyciski kierują do poszczególnych zestawów zadań:

Taktyka 1 – X.     Zadania szachowe, w których należy dać mata w określonej ilości posunięć wykorzystując różne: środki taktyczne (odcięcie), określone układy bierek (maczuga), motywy pozwalające na doprowadzenie do określonej pozycji matowej (mat Beniowskiego, mat Anastazji, mat epoletowy, mat Bodena, mat operowy).

1.     Maczuga.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując działanie maczugi goniec – hetman!

2.     Mat Beniowskiego.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując zduszoną pozycję króla przeciwnika! Zgromadzona tu duża ilość przykładów zapewnia skuteczne i trwałe opanowanie zagadnienia mata Beniowskiego.

3.     Odcięcie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując ograniczenie króla przeciwnika poprzez jego odcięcie wzdłuż rzędu lub kolumny!

4.     Mat Anastazji.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata Anastazji!

5.     Mat epoletowy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata epoletowego!

6.     Mat Bodena.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata Bodena!

7.     Mat arabski.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata arabskiego!

8.     Mat operowy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata operowego!

9.     Podwójne uderzenie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując różne podwójne uderzenia!

10.     Zaciągnięcie pod podwójne uderzenie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując zaciągnięcie pod podwójne uderzenie!

11.     Wiązanie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując wiązanie!

12.     Odgonienie obrońcy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując odgonienie obrońcy!

13.     Podwójny szach.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując podwójny szach!

14.     Atak z odsłony.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując atak z odsłony!

15.     Odciągnięcie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując odciągnięcie przeciążonej bierki!

16.     Uwolnienie rzędu.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie rzędu!

17.     Uwolnienie kolumny.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie kolumny!

18.     Uwolnienie przekątnej.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie przekątnej!

19.     Uwolnienie linii.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie linii!

20.     Uwolnienie pola.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie pola!

21.     Zlikwidowanie obrońcy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując zlikwidowanie obrońcy!

22.     Zaciągnięcie pod mata.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując zaciągnięcie pod mata!

23.     Przesłona.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując przesłonę!

24.     Blokowanie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując blokowanie!

25.     Słabość ostatniego rzędu.
Zadania szachowe, w których należy wykorzystać słabość ostatniego rzędu poprzez danie mata korytarzowego. Najczęściej stosowane są ofiary mające na celu odciągnięcie obrońcy ostatniego rzędu lub w celu uszczelnienia blokady króla na przedostatnim rzędzie i uniemożliwienie mu ucieczki z ostatniego rzędu.

26.     Centralizacja.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując dominację nad całą szachownicą uzyskaną poprzez opanowanie centrum dzięki znacznie bardziej scentralizowanej pozycji własnych bierek!

27.     Taniec hetmana.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując taniec hetmana! Zadania te uczą taktycznego manewrowania hetmanem. Hetman daje kolejne szachy lub stwarza inne silne groźby, szczególnie groźby matowe i atakuje z różnych kierunków, a po wymuszeniu istotnych zmian w ustawieniu przeciwnika, hetman często powtarza nawet wieloposunięciowe wcześniejsze manewry.

28.     Kontratak.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć przeprowadzając kontratak!

29.     Młynek.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując młynek!

30.     Zugzwang.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując zugzwang!

31.     Asymetria szachownicy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując asymetrię szachownicy!

32.     Atak czarnych w obronie królewsko-indyjskiej.
Zamatuj czarnymi białego króla w określonej ilości posunięć przeprowadzając atak w obronie królewsko-indyjskiej!

33.     Uniknij pata!
Zadania szachowe, w których należy dać mata pomimo tego, że przeciwnik próbuje uratować się za pomocą wściekłych figur.

34.     Szachowanie.
Zadania szachowe, w których należy wszystkie kolejne posunięcia wykonywać z szachem.

35.     Przestrzeń.
Zadania szachowe, w których należy zamatować króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując przewagę przestrzeni, czyli dużo większą swobodę własnych figur przy jednoczesnym bardzo dużym ograniczeniu figur przeciwnika.

36.     Liczenie wariantów.
Zadania szachowe, w których należy zamatować króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykazując się umiejętnością liczenia dość dużej ilości różnych wariantów.