16. # utworzone. 17. Taktyka 1 #. 18. Taktyka 2.
Taktyka 1 – X. Przyciski kierują do poszczególnych zestawów zadań:
Taktyka 1 – X. Zadania szachowe, w których należy dać mata w określonej ilości posunięć wykorzystując różne: środki taktyczne (odcięcie), określone układy bierek (maczuga), motywy pozwalające na doprowadzenie do określonej pozycji matowej (mat Beniowskiego, mat Anastazji, mat epoletowy, mat Bodena, mat operowy).
1. Maczuga.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując działanie maczugi goniec – hetman!
2. Mat Beniowskiego.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując zduszoną pozycję króla przeciwnika! Zgromadzona tu duża ilość przykładów zapewnia skuteczne i trwałe opanowanie zagadnienia mata Beniowskiego.
3. Odcięcie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując ograniczenie króla przeciwnika poprzez jego odcięcie wzdłuż rzędu lub kolumny!
4. Mat Anastazji.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata Anastazji!
5. Mat epoletowy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata epoletowego!
6. Mat Bodena.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata Bodena!
7. Mat arabski.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata arabskiego!
8. Mat operowy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując możliwość dania mata operowego!
9. Podwójne uderzenie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując różne podwójne uderzenia!
10. Zaciągnięcie pod podwójne uderzenie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując zaciągnięcie pod podwójne uderzenie!
11. Wiązanie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując wiązanie!
12. Odgonienie obrońcy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując odgonienie obrońcy!
13. Podwójny szach.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując podwójny szach!
14. Atak z odsłony.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując atak z odsłony!
15. Odciągnięcie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując odciągnięcie przeciążonej bierki!
16. Uwolnienie rzędu.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie rzędu!
17. Uwolnienie kolumny.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie kolumny!
18. Uwolnienie przekątnej.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie przekątnej!
19. Uwolnienie linii.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie linii!
20. Uwolnienie pola.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując uwolnienie pola!
21. Zlikwidowanie obrońcy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując zlikwidowanie obrońcy!
22. Zaciągnięcie pod mata.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując zaciągnięcie pod mata!
23. Przesłona.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując przesłonę!
24. Blokowanie.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując blokowanie!
25. Słabość ostatniego rzędu.
Zadania szachowe, w których należy wykorzystać słabość ostatniego rzędu poprzez danie mata korytarzowego. Najczęściej stosowane są ofiary mające na celu odciągnięcie obrońcy ostatniego rzędu lub w celu uszczelnienia blokady króla na przedostatnim rzędzie i uniemożliwienie mu ucieczki z ostatniego rzędu.
26. Centralizacja.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując dominację nad całą szachownicą uzyskaną poprzez opanowanie centrum dzięki znacznie bardziej scentralizowanej pozycji własnych bierek!
27. Taniec hetmana.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując taniec hetmana! Zadania te uczą taktycznego manewrowania hetmanem. Hetman daje kolejne szachy lub stwarza inne silne groźby, szczególnie groźby matowe i atakuje z różnych kierunków, a po wymuszeniu istotnych zmian w ustawieniu przeciwnika, hetman często powtarza nawet wieloposunięciowe wcześniejsze manewry.
28. Kontratak.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć przeprowadzając kontratak!
29. Młynek.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując młynek!
30. Zugzwang.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć stosując zugzwang!
31. Asymetria szachownicy.
Zamatuj króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując asymetrię szachownicy!
32. Atak czarnych w obronie królewsko-indyjskiej.
Zamatuj czarnymi białego króla w określonej ilości posunięć przeprowadzając atak w obronie królewsko-indyjskiej!
33. Uniknij pata!
Zadania szachowe, w których należy dać mata pomimo tego, że przeciwnik próbuje uratować się za pomocą wściekłych figur.
34. Szachowanie.
Zadania szachowe, w których należy wszystkie kolejne posunięcia wykonywać z szachem.
35. Przestrzeń.
Zadania szachowe, w których należy zamatować króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykorzystując przewagę przestrzeni, czyli dużo większą swobodę własnych figur przy jednoczesnym bardzo dużym ograniczeniu figur przeciwnika.
36. Liczenie wariantów.
Zadania szachowe, w których należy zamatować króla przeciwnika w określonej ilości posunięć wykazując się umiejętnością liczenia dość dużej ilości różnych wariantów.