Przemiana pionka. Podstawy
Promocja pionka – pionek, który dojdzie do końca, czyli do linii przemiany, nie może pozostać pionkiem i nie wolno promować go na króla.
Należy go promować na: kolejnego hetmana, kolejną wieżę, kolejnego gońca lub kolejnego skoczka – przykład.Prawie zawsze przemienia się takiego pionka w hetmana, bo jest najsilniejszy, ale nie traćcie czasu na dorabianie kolejnych hetmanów, gdyż już dwa hetmany zapewniają łatwe zwycięstwo!
Mat w 1 posunięciu –zadanie 1 zadanie 2
zadanie 3 zadanie 4
zadanie 5 zadanie 6 zadanie 7 Mat w 2 posunięciach –
zadanie 1 zadanie 2 zadanie 3 zadanie 4 zadanie 5 zadanie 6 zadanie 7 zadanie 8 zadanie 9 zadanie 10 zadanie 11 zadanie 12 zadanie 13 zadanie 14 zadanie 15 zadanie 16 zadanie 17
Mat w 3 posunięciach – zadanie 1 zadanie 2 zadanie 3 zadanie 4 zadanie 5 zadanie 6 zadanie 7 zadanie 8 zadanie 9 zadanie 10 zadanie 11 zadanie 12 zadanie 13 zadanie 14 zadanie 15
Mat w 4 posunięciach – zadanie 1Mat w 5 posunięciach – zadanie 1 zadanie 2
Mat w 6 posunięciach – zadanie 1 zadanie 2
Mat w 7 posunięciach – zadanie 1 Mat w 8 posunięciach – zadanie 1 Kombinacje wykorzystujące promocję.zadanie 1 zadanie 2 zadanie 3 zadanie 4 zadanie 5 zadanie 6 zadanie 7 zadanie 8 zadanie 9 zadanie 10 zadanie 11 zadanie 12 zadanie 13 zadanie 14 zadanie 15 zadanie 16
Słynna partia – 37.S:g1 h2! 38.Ke2 h1=H z wygraną czarnych.
Studia –