11. Matematyka. 12. Nietypowe. 13. Debiut.
Nietypowe. Przyciski kierują do poszczególnych zestawów zadań i ćwiczeń:
Nietypowe. Odmienne, dziwne, zaskakujące i fantastyczne zadania i ćwiczenia szachowe.
1. Galopada skoczka – wersja łatwa.
Ćwiczenia doskonalące poruszanie się skoczkiem. Skoczek przechodzi przez wszystkie pola – „galopada”. Wesja łatwa.
2. Zbieranie grzybów.
Szachowe grzybobranie, czyli zbieranie grzybów (żetonów lub pionków) różnymi figurami. Te ćwiczenia i zadania mają pomóc w utrwaleniu umiejętności poruszania się i manewrowania poszczególnymi szachowymi figurami.
3. Ciekawostki.
Nietypowe zadania i ćwiczenia szachowe.
4. Pozbijaj żetony!
Pozbijaj, to zbiór ćwiczeń, w których należy pozbijać wszystkie czarne żetony w określonej ilości posunięć.
5. Pozbijaj! Wygraj z komputerem!
Pozbijaj, to zbiór bardzo nietypowych ćwiczeń, w których należy w grze przeciwko silnikowi szachowemu zdążyć pozbijać wszystkie czarne bierki (również żetony – bierki nieaktywne) w określonej ilości posunięć.
6. Galopada skoczka – wersja trudna.
Skoczek przechodzi przez wszystkie pola – „galopada”. Wesja trudna.
7. Skoczek idzie przez wszystkie pola.
Przejdź skoczkiem przez wszystkie pola wyznaczonego obszaru tak, by na każdym polu stanął tylko raz!
8. Daj pata!
Zadania, w których należy dać pata. W grze w szachy lepiej jest wygrać, czyli dać mata, a danie pata pozbawia zwycięstwa, więc lepiej tego nie robić w szachowej partii. Ale może i takie dziwne zadania Wam się spodobają?
9. Samomaty.
Zadania, w których należy białymi zmusić czarne do dania mata białemu królowi w określonej ilości posunięć. W grze w szachy lepiej jest wygrać, czyli dać mata, a zmuszanie przeciwnika do tego, by wygrał nie powinno nigdy być dla szachisty celem, więc lepiej tego nie robić w szachowej partii. Ale może i takie dziwne zadania Wam się spodobają?