9. 1# ilość bierek. 10. Uniknij #. 11. Matematyka.
Uniknij X. Przyciski kierują do poszczególnych zestawów zadań:
Uniknij X. Zadania, w których należy obronić swojego króla przed dostaniem mata.
1. Obrona od szacha. Uniknij białymi mata w 1 ruchu.
Obrona od szacha i przed dostaniem mata. Zadania, w których czarne dają szacha białemu królowi i grożą daniem mata w 1 posunięciu. Znajdź taką obronę dla białego króla, by nie dostać natychmiast mata i przedłużyć walkę chociażby o jedno posunięcie!
2. Obrona od szacha. Uniknij czarnymi mata w 1 ruchu.
Obrona od szacha i przed dostaniem mata. Zadania, w których białe dają szacha czarnemu królowi i grożą daniem mata w 1 posunięciu. Znajdź taką obronę dla czarnego króla, by nie dostać natychmiast mata i przedłużyć walkę chociażby o jedno posunięcie!
3. Uniknij białymi mata w 1 ruchu.
Obrona przed dostaniem mata. Zadania, w których czarne grożą daniem mata w 1 posunięciu. Znajdź obronę dla białego króla, by nie dostać natychmiast mata i przedłużyć walkę chociażby o jedno posunięcie!
4. Uniknij czarnymi mata w 1 ruchu.
Obrona przed dostaniem mata. Zadania, w których białe grożą daniem mata w 1 posunięciu. Znajdź obronę dla czarnego króla, by nie dostać natychmiast mata i przedłużyć walkę chociażby o jedno posunięcie!
5. Unikaj białymi mata w 1 ruchu kilka razy.
Kilkukrotna obrona przed dostaniem mata w 1 posunięciu. Zadania, w których czarne kilka razy grożą daniem mata w 1 posunięciu. Znajdź kolejne obrony dla białego króla, by nie dostać mata w 1 posunięciu w kolejnych posunięciach i przedłużyć walkę chociażby o kolejny jeszcze jeden ruch!
6. Uniknij białymi dostania mata w 2 ruchach.
Obrona przed dostaniem mata w 2 posunięciach. Zadania, w których czarne grożą daniem mata w 2 posunięciach. Znajdź obronę dla białego króla, by nie dostać mata w 2 posunięciach i przedłużyć walkę chociażby o jeszcze jedno posunięcie!
7. Odwleczenie dostania mata.
Odwlecz dostanie nieuchronnego mata o jak najwięcej posunięć. Zadania, w których czarne nieuchronnie matują białego króla, ale tę egzekucję białe mają jak najdłużej opóźniać.
8. Przetrwaj bez mata.
Przetrwaj w grze z komputerem bez dostania mata przez jak najwięcej posunięć. Ćwiczenia, w których czarne nieuchronnie matują białego króla, ale tę egzekucję białe mają jak najdłużej opóźniać w walce z silnikiem komputerowym.