7. 2# ilość bierek. 8. # ciężkimi. 9. 1# ilość bierek.
Matowanie ciężkimi figurami. Przyciski kierują do poszczególnych zestawów zadań i ćwiczeń:
Matowanie ciężkimi figurami. Zbiory zadań i ćwiczeń pomagające opanować typowe sposoby matowania ciężkimi figurami.
1. Matowanie dwiema ciężkimi figurami.
Zadania i ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata przekładanego dwiema ciężkimi figurami.
1.1 Daj mata przekładanego ♖♖ 2 wieżami!
Zadania utrwalające umiejętność dawania mata przekładanego ♖♖ dwiema wieżami. Matowanie w określonej ilości posunięć.
1.2 Daj mata 2 ciężkimi figurami!
Zadania utrwalające umiejętność dawania mata dwiema ciężkimi figurami. Matowanie w określonej ilości posunięć.
1.3 Zamatuj komputer!
Zadania i ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata przekładanego dwiema ciężkimi figurami, a szczególnie wieżami. Ćwiczenie działań wieloposunięciowych. Należy pamiętać o regule 50 posunięć.
2. Matowanie ♖ wieżą.
Zadania i ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata ♖ wieżą i ♔ królem.
2.1 Matowanie ♔ królem i ♖ wieżą.
Zadania utrwalające umiejętność dawania mata ♖ wieżą i ♔ królem. Matowanie w określonej ilości posunięć.
2.2 Metody matowania ♖ wieżą.
Ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata ♖ wieżą i ♔ królem różnymi metodami: metodą kombinowaną (komputerową), metodą zdobywania kolejnych linii i udoskonaloną metodą zdobywania kolejnych linii poprzez zmianę planu gry w odpowiednim momencie. Ćwiczenie działań wieloposunięciowych. Należy pamiętać o regule 50 posunięć.
2.3 Zamatuj komputer ♖ wieżą!
Ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata ♖ wieżą i ♔ królem poprzez rozgrywanie z komputerem pozycji z różnymi ustawieniami ♖ wieży i ♔♚ króli. Należy pamiętać o regule 50 posunięć.
3. Matowanie ♕ hetmanem.
Zadania i ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata ♖ wieżą i ♕ hetmanem.
3.1 Matowanie ♕ hetmanem.
Zadania utrwalające umiejętność dawania mata ♕ hetmanem i ♔ królem. Matowanie w określonej ilości posunięć.
3.2 Metody matowania ♕ hetmanem.
Ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata ♕ hetmanem i ♔ królem różnymi metodami: metodą kombinowaną (komputerową), metodą zdobywania kolejnych linii i metodą papugi (małpy). Ćwiczenie działań wieloposunięciowych. Należy pamiętać o regule 50 posunięć.
3.3 Zamatuj komputer ♕ hetmanem!
Ćwiczenia utrwalające umiejętność dawania mata ♕ hetmanem i ♔ królem poprzez rozgrywanie z komputerem pozycji z różnymi ustawieniami ♕ hetmana i ♔♚ króli. Należy pamiętać o regule 50 posunięć.