Szachowe grzybobranie. Dodatki Rozstawiamy po całej szachownicy 8 białych i 8 czarnych pionków oraz ustawiamy (również przypadkowo) jednakowe dwie figury – białą i czarną (diagram).
Pionki to nieruchome grzybki.
Ruchy figurami robimy kolejno, na zmianę, raz białą, raz czarną. Wygrywa ten, kto szybciej wyzbiera grzyby odmiennego koloru.
zadanie 1 zadanie 2 zadanie 3 zadanie 4 zadanie 5 zadanie 6
W grze w zbieranie grzybów gońcami, pionki jednego koloru ustawiamy na jednobarwnych polach, a pionki odmiennego koloru, na tym drugim kolorze pól.
Gra w zbieranie grzybów utrwala umiejętność poruszania się figurami.
Szczególnie zalecana jest do ćwiczenia posunięć skoczków.
zadanie 7 zadanie 8 zadanie 9 zadanie 10 zadanie 11 zadanie 12 zadanie 13
Jak najszybciej wyzbieraj białe żetony: skoczkiem, królem, hetmanem, wieżą, dwiema wieżami, dwoma gońcami i dwoma skoczkami!zadanie 15 zadanie 16 zadanie 17 zadanie 18 zadanie 19 zadanie 20 zadanie 21
zadanie 22 zadanie 23 zadanie 24 zadanie 25 zadanie 26 zadanie 27 zadanie 28 zadanie 29 zadanie 30 zadanie 31 zadanie 32 zadanie 33 zadanie 34 zadanie 35 zadanie 37 zadanie 38 zadanie 39 zadanie 40 zadanie 41 zadanie 42 zadanie 43 zadanie 44 zadanie 45 zadanie 46 zadanie 47 zadanie 48 zadanie 49 zadanie 50 zadanie 52 zadanie 53 zadanie 54 zadanie 55 zadanie 56 zadanie 57 zadanie 58 zadanie 59 zadanie 60 zadanie 61 zadanie 62 zadanie 63 zadanie 65
zadanie 66
zadanie 67
zadanie 68
zadanie 69
zadanie 70
zadanie 71