Gry na wakacje

Bobby_Fischer_1972 (Wikipedia)

Bobby_Fischer_1972 (Wikipedia)

Tydzień 34.     Gry na wakacje.

    Część 1.     Strategiczne gry planszowe.    

    Różne gry na szachownicy.    Dodatki

Szachy Fischera - przykładowa partia.

Chess 960 – przykładowa partia. Animacja.

1. Szachy Fischera (obecna – oficjalna nazwa tej gry to – Szachy 960) – autor (?) Robert Fischer.    Wygraj z komputerem!

Korpalski Chess - przykładowa partia.

Korpalski Chess. Animacja.

2. „Dostawianka” – autor Robert Korpalski (nowa nazwa: Korpalski Chess).

Wilk i owce - przykładowa partia.

Wilk i owce – przykładowa partia. Animacja.

3. Wilk i owce.

4. Warcaby polskie (inaczej stupolowe lub międzynarodowe) – autor Franciszek Żubr.

5. „Blokada” – autor Robert Korpalski (nowa nazwa: Znikające kamienie – Disappearing stones).

Szachy 8x6.

Szachy 8×6. Animacja.

6. Szatrandż (stare zasady gry w szachy – historia).

Obóz sekcji szachowej MUKS MDK Śródmieście Wrocław w Sokołowsku, 2-12.07.2020. Zdjęcie - Anna Domaradzka-Żyła.

Szachy 960. Obóz sekcji szachowej MUKS MDK Śródmieście Wrocław w Sokołowsku, 2-12.07.2020. Zdjęcie – Anna Domaradzka-Żyła.

7. Różne wersje gry w szachy – tutajtutaj, tutaj, tutaj, tutaj, tutaj, tutaj.

królewski żeton

Królewski żeton. Wygrywa zamatowanie króla lub pobicie żetonu. Czarne wygrywają, gdy przetrwają przez 25 posunięć.

8. Szachy romantyczne.
Jedyna zmiana w stosunku do normalnej gry w szachy to promocja piona wyłącznie na skoczka. Zadania.

9. Królewski żeton.

Znikające kamienie – Disappearing stones

Znikające kamienie – Disappearing stones. Animacja.

Białe lub czarne zamiast króla mają żeton. Wygrywa zamatowanie króla lub pobicie żetonu. Ponadto czarne wygrywają, gdy przetrwają przez 25 posunięć.

Wygraj białymi z komputerem!

królewski żeton

Królewski żeton. Wygrywa zamatowanie króla lub pobicie żetonu. Czarne wygrywają, gdy przetrwają przez 25 posunięć.

Wygraj czarnymi z komputerem!

Szachy 16x5.

Szachy 16×5. Animacja.

Graj w szachy 960 sam ze sobą lub z kimś innym na interaktywnej szachownicy:

Marek Penszko. Cztery do kąta. Łamiblog. 24.10.2018.

Marek Penszko. Cztery do kąta. Łamiblog. 24.10.2018. https://penszko.blog.polityka.pl/2018/10/24/cztery-do-kata/

Marek Penszko. Koko. Łamiblog. 8.11.2018.

Marek Penszko. Koko. Łamiblog. 8.11.2018. https://penszko.blog.polityka.pl/2018/11/08/koko/ Animowane rozwiązanie.

W bardzo ciekawie prowadzonym blogu Marka Penszko „Łamiblog” w dniach 24.10.2018 i 18.11.2018 pojawiły się wpisy: „Cztery do kąta” i „Koko„.
Po lewej i prawej stronie prezentuję animowane rozwiązania (podane przez autora tego blogu)  przedstawionych w tych wpisach zadań.

Rysunek – Maja Kaszuba (9 lat, Zespół Szkół w Mrzeżynie). Konkurs KROLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015.

Rysunek – Maja Kaszuba (9 lat, Zespół Szkół w Mrzeżynie). Konkurs KROLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015.

Tydzień 33, część 6. poprzednia strona    |    następna strona Tydzień 34, część 2.