Zadania szachowe, w których należy zgadywać kolejne posunięcia białych, które jako jedyne podtrzymują możliwość osiągnięcia zadanego wyniku – wygranej lub remisu – w najsłynniejszych kompozycjach.
1. Studium 1. H. Otten, 1891.
Zadania i ćwiczenia interaktywne umożliwiające i ułatwiające samodzielne rozwiązanie znanego studium H. Ottena i pomagające utrwalić to rozwiązanie.
2. Studium 2. P. Heuacker, 1930.
Zadania i ćwiczenia interaktywne umożliwiające i ułatwiające samodzielne rozwiązanie znanego studium P. Heuackera i pomagające utrwalić to rozwiązanie.
3. Studium 3. R. Reti, 1921.
Zadania i ćwiczenia interaktywne umożliwiające i ułatwiające samodzielne rozwiązanie słynnego studium R. Retiego i pomagające utrwalić to rozwiązanie.
4. Studium 4. F. Saavedra, 1895.
Zadania i ćwiczenia interaktywne umożliwiające i ułatwiające samodzielne rozwiązanie słynnego studium F. Saavedry i pomagające utrwalić to rozwiązanie.
5. Inne słynne studia.
Zadania interaktywne prezentujące słynne studia znanych kompozytorów.