Spis treści. LEKCJE 13 – 23 Interaktywny Podręcznik Szachowy, dalej, następna strona, odnośnik, link, nauka szachów, lekcje szachowe, szachy

LEKCJA 13. Co to jest studium?

Część 1. Studium 1. Henry Otten, 1891.
Część 2. Studium 2. Paul Heuacker, 1930.
Część 3. Zadania 385 – 416 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 4. Zadania 385 – 416. Mat w 1 posunięciu.
Część 5. Zadania interaktywne (17 – 20 bierek).

LEKCJA 14. Dwa najsłynniejsze studia.

Część 1. Studium 3. Richard Reti, 1921.
Część 2. Studium 4. Fernando Saavedra, 1895.
Część 3. Inne słynne studia.
Część 4. Zadania 417 – 448 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 5. Zadania 417 – 448. Mat w 1 posunięciu.
Część 6. Zadania interaktywne (21 – 32 bierek).

LEKCJA 15. Partia włoska. Nimzowitsch – amator.

Część 1. Partia włoska. Nimzowitsch – amator.
Część 2. Zadania interaktywne. Złap figurę!
Część 3. Zadania 449 – 480 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 4. Zadania 449 – 464. Samotna wieża. Mat w 2 posunięciach.
Część 5. Zadania 465 – 480. 2 wieże. Mat w 2 posunięciach.
Część 6. Zadania interaktywne. Samotna wieża.
Część 7. Zadania interaktywne. Studia. Dwie wieże.

LEKCJA 16. Partia Korpalski – Kłapciński. Ograniczanie figur przeciwnika.

Część 1. Partia Korpalski – Kłapciński. Ograniczanie figur przeciwnika.
Część 2. Zadania 481 – 512 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 3. Zadania 481 – 512. Samotny hetman. Mat w 2 posunięciach.
Część 4. Zadania interaktywne. Studia. Samotny hetman.

LEKCJA 17. Wspaniała partia Greco – amator.

Część 1. Wspaniała partia Greco – amator.
Część 2. Zadania 513 – 544 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 3. Zadania 513 – 544. Goniec. Mat w 2 posunięciach.
Część 4. Zadania interaktywne. Studia. Goniec.

LEKCJA 18. Partia Fries-Nielsen – Hoen. Zatruta owieczka na polu d4.

Część 1. Partia Fries-Nielsen – Hoen. Zatruta owieczka na polu d4.
Część 2. Zadania 545 – 576 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 3. Zadania 545 – 576. Skoczek. Mat w 2 posunięciach.
Część 4. Zadania interaktywne. Studia. Skoczek.

LEKCJA 19. Partia włoska. Gra partii z zapisem posunięć.

Część 1. Partia włoska. Gra partii z zapisem posunięć. Analiza rozegranych partii.
Część 2. Zadania 577 – 608 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 3. Zadania 577 – 608. Wieża z pionami. Mat w 2 posunięciach.
Część 4. Zadania interaktywne. Studia. Wieża z pionami.

LEKCJA 20. Podwójne uderzenie.

Część 1. Podwójne uderzenie.
Część 2. Zadania interaktywne. Podwójne uderzenie.
Część 3. Zadania interaktywne. Zaciągnięcie pod podwójne uderzenia.
Część 4. „Polowanie na kotleta”.
Część 5. Zadania interaktywne. Wiązanie.
Cześć 6. Zadania interaktywne. Szpila.
Część 7. Zadania interaktywne. Słynne zadania.
Część 8. Zadania 609 – 640 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 9. Zadania 609 – 640. Hetman z pionami. Mat w 2 posunięciach.
Część 10. Zadania interaktywne. Studia. Hetman.

LEKCJA 21. Podwójne uderzenie. K+H / K+W.

Część 1. Podwójne uderzenie. K+H / K+W.
Część 2. Ćwiczenia K+H / K+W.
Część 3. Słynne kombinacje.
Część 4. Zadania 641 – 672 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 5. Zadania 641 – 672. Pionki. Mat w 2 posunięciach.
Część 6. Zadania interaktywne. Studia. Pionki.

LEKCJA 22. Nieśmiertelna partia Anderssen – Kieseritzky.

Część 1. Nieśmiertelna partia Anderssen – Kieseritzky.
Część 2. Ćwiczenia. Realizacja przewagi – gra z komputerem.
Część 3. Zadania 673 – 704 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 4. Zadania 673 – 704. Para gońców. Mat w 2 posunięciach.
Część 5. Zadania interaktywne. Studia. Para gońców.

LEKCJA 23. Końcówki.

Część 1. Końcówki – wstępne ćwiczenia – gra z programami komputerowymi.
Część 2. Końcówki.
Część 3. Zasada Capablanki.
Część 4. Zadania 705 – 736 i 6 testów w wersji do wydruku.
Część 5. Zadania 705 – 736. 2 skoczki. Mat w 2 posunięciach.
Część 6. Zadania interaktywne. Studia. 2 skoczki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *