LEKCJA 10.     Matowanie królem i wieżą ze zmianą planu gry.

 

    Część 1.     wieża-ruchomy-obrazek-0036     Matowanie wieżą i królem. Zmiana planu gry.    

MikołajWiniarz(9)

Praca Mikołaja Winiarza (9 lat, SP nr 47 we Wrocławiu). Konkurs KRÓLEWSKA GRA – SZACHY (wyróżnienie), MDK Śródmieście Wrocław , listopad 2015.

Zmiana planu gry.

B: Ke1, Wa1.   Cz: Kd5.     graj!

1.Wa4 (odcięcie)

1…Kc5 2.Kd2 Kb5 3.Wh4 Kc5 4.Kd3 Kb5 5.Wc4! (zmiana planu gry)

845…Kb6 6.Kd4 Kb5 7.Wc1 (wyczekujący ruch wieżą) 7…Kb6 8.Kd5 Kb7 9.Kd6 Kb8? 10.Wc7! (zmiana planu gry) 10…Ka8 11.Kc6 Kb8 12.Kb6! Ka8 13.Wc8X

Przeglądnij tę partię!

Zgaduj posunięcia białych!

Graj z komputerem!

83Czy zdążysz zamatować króla przeciwnika wieżą i królem w ciągu 50 posunięć?

1. B: Kb4, Wa8. Cz: Kd6.
graj!

2. B: Kd5, We8. Cz: Kf3.
graj!

3. B: Kf6, We8. Cz: Kc4.
graj!

rysunek, Olga Ozdowy, 11 lat, MGOK w Sompolnie, konkurs plastyczny, KRÓLEWSKA GRA, SZACHY dla dzieci, wyróżnienie, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015, interaktywny podręcznik szachowy, piękno szachów,

Rysunek – Olga Ozdowy (11 lat, MGOK w Sompolnie). Konkurs KRÓLEWSKA GRA – SZACHY (wyróżnienie), MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015.

LEKCJA 9, część 6. poprzednia strona    |    następna strona LEKCJA 10, część 2.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *