LEKCJA 24.     Plan główny końcówek.

 

    Część 3.     Plan główny końcówek. Drugi przykład. Ćwiczenia.    

Ćwiczenia, interaktywny podręcznik szachowy, rozwiązanie zadania szachowego, apronus, diagram, końcówka pionowa, szachy dla dzieci, lekcje szachów, partia szachowa, król, pionki, hetman, promocja, plan główny końcówek szachowych,

Końcówka pionkowa. Białe wygrywają.

Drugi przykład.

B: Ke3, a3, b4, g4, h3.
Cz: Ke5, a6, e4, g5, h6
.

graj!

1.a4 Kd5 2.b5 a:b5 3.a:b5 Kc5 4.K:e4 K:b5 5.Kf5 z wygraną białych.

2…a5

graj!

Ćwiczenia, interaktywny podręcznik szachowy, rozwiązanie zadania szachowego, apronus, diagram, końcówka pionowa, szachy dla dzieci, lekcje szachów, partia szachowa, król, pionki, hetman, promocja, plan główny końcówek szachowych,

2…a6-a5 3. ???

3.b6 Kc6 4.K:e4 K:b6 5.Kd5! Kb7 6.Kc5 Ka6 7.Kc6 Ka7 8.Kb5 Kb7 9.K:a5 Ka7 10.Kb5 Kb7 11.Kc5 Ka6 12.Kd5 Ka5 13.Ke6 K:a4 14.Kf6 z wygraną białych.

Przeglądnij tę partię!

Animacja.

Zgaduj posunięcia białych!

Graj z komputerem!

kwadrat piona, Ćwiczenia, interaktywny podręcznik szachowy, apronus, diagram, końcówka gońcowa, szachy dla dzieci, lekcje szachów, partia szachowa, król, pionki, goniec, hetman, pion, jednobarwne gońce, promocja, plan główny końcówek szachowych,

Końcówka z jednobarwnymi gońcami. Białe wygrywają.

Ćwiczenie 1.

Graj z komputerem!

Animacja.

 

 

 

 

 

Ćwiczenia, interaktywny podręcznik szachowy, rozwiązanie zadania szachowego, apronus, diagram, końcówka pionowa, szachy dla dzieci, lekcje szachów, partia szachowa, król, pionki, hetman, promocja, plan główny końcówek szachowych,

Końcówka pionkowa. Białe wygrywają.

Ćwiczenie 2.

Interesująca partia. Z ciekawostką i pouczająca!

Zwróć uwagę na przebieg gry i końcową pozycję.

Graj z komputerem!

Animacja.

 

 

 

Ćwiczenia, interaktywny podręcznik szachowy, apronus, diagram, końcówka skoczkowa, szachy dla dzieci, lekcje szachów, partia szachowa, król, pionki, skoczek, hetman, pion, skoczki, promocja, plan główny końcówek szachowych,

30.Kg1-f1 30… ???

Ćwiczenie 3.

Świetna partia znanego arcymistrza.

Przeglądnij tę partię!

Animacja.

Zgaduj posunięcia czarnych (od 30 posunięcia)!

Animacja.

Zgaduj posunięcia czarnych!

Graj z komputeremczarnymi – od pozycji po 52 ruchu białych!

KRÓLEWSKA GRA - SZACHY, Wiesław Janocha, Robert Korpalski, Anna Domaradzka-Żyła

Pracuje jury konkursu KRÓLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015. Fot. Anna Szuleszko.

LEKCJA 24, część 2. poprzednia strona    |    następna strona LEKCJA 24, część 4.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *