LEKCJA 6.     Remis.

 

    Część 2.     Pat.    

Maria Szewczyk

Rysunek – Maria Szewczyk (14 lat, Bialskie Centrum Kultury w Białej Podlaskiej). Konkurs KRÓLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015. Fot. Anna Szuleszko.

Jak białe uratowały się?

Jak białe uratowały się? Rozwiązanie – pat!

Jakie posunięcie należy białymi wykonać w tej trudnej sytuacji?

Partia kończy się remisem, gdy zawodnik będący na ruchu nie może wykonać żadnego prawidłowego posunięcia, a jego król nie jest szachowany.

Pat. Rysunek - Zuzanna Wojtala.

Pat. Rysunek – Zuzanna Wojtala (uczennica Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu).

Taką pozycję określa się słowem „pat”.

Pat, wieża, hetman, król, apronus, animacja, interaktywny podręcznik szachowy, mały diagram, różne warianty, pusta szachownica, bierki szachowe, nauka szachów, reguły gry w szachy, remis w szachach,

Pat.

Zobacz:
pat,
video.

Przeglądnij partię!

 

Dariusz Ostrowiecki

Rysunek – Dariusz Ostrowiecki (7 lat, Szkoła Podstawowa nr 90 we Wrocławiu). Konkurs KRÓLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015. Fot. Anna Szuleszko.

Studium 1. Remis.

Studium 2. Remis.

Studium 3. Remis.

Studium 4. Remis.

Studium 5. Remis.

Zobacz jak uratowały się czarne.

Znajdź jak czarne osiągnęły remis.

Białe dają mata w 4 posunięciach – uważaj na pata!

Daj pata w 1 posunięciu! (zrób te zadania, by podczas gry nie dawać takich patów…).

Hanna Markiewicz

Rysunek – Hanna Markiewicz (6 lat, Młodzieżowy Dom Kultury Śródmieście we Wrocławiu). Konkurs KRÓLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015. Fot. Anna Szuleszko.

Remis:

Remis:

Rysunek, autor, Eryk Celej, 12 lat, Zespół Szkół Publicznych w Żyrardowie, Konkurs plastyczny, KRÓLEWSKA GRA, SZACHY dla dzieci, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015, interaktywny podręcznik szachowy,

Rysunek – Eryk Celej (12 lat, Zespół Szkół Publicznych w Żyrardowie). Konkurs KRÓLEWSKA GRA – SZACHY, MDK Śródmieście Wrocław, listopad 2015.

LEKCJA 6, część 1. poprzednia strona    |    następna strona LEKCJA 6, część 3.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *